ייעוץ לפני שיפוץ: מה תפיקו מייעוץ של מעצבת ושיפוצניקית לקראת שדרוג בית או דירה

שיפוץ בית או דירה הוא מצד אחד הזדמנות לשדרוג משמעותי של איכות החיים, אבל מצד שני גם פרויקט שמחייב השקעה של משאבים רבים, ובפרט כסף ומוכנות לספוג בלגן לאורך זמן מסוים. כדי למקסם את התועלת ולמזער את העלות, וזאת מבלי לפגוע באיכות השיפוץ, מומלץ לקבל ייעוץ ממעצבת ושיפוצניקית – ייעוץ שיסייע לכם בדרכים רבות ומגוונות שמפורטות בעמוד זה.

ניצול מרבי של כל מטר רבוע

לאחר יותר מעשור של עליות מחירים רציפות ומשמעותיות, הנדל"ן בישראל הינו מוצר יקר מאוד. ביותר ויותר ישובים בישראל גם דירות קטנות כבר עולות למעלה ממיליון ש"ח, שלא לדבר על דירות גדולות בישובים מרכזיים שמחיריהן נוסקים מעלה. במציאות שבה כל מטר רבוע שווה כמה אלפי דולרים כדאי מאוד לנצל היטב את כל שטח הבית או הדירה – שיפוץ דירה הוא הזדמנות מצוינת להבטיח שלא יישארו חללים לא מנוצלים ושכל אחד מהמרחבים השונים שמרכיבים את הבית יתאפיין בתכנון מדויק כך שהוא ימלא את ייעודו בדרך הטובה ביותר. בפרט תורם לניצול האופטימלי ייעוץ מקצועי של מעצבת ושיפוצניקית לקראת שיפוץ דירה קטנה שבה כל פינה היא משאב חיוני במיוחד.

רעיונות מקוריים

כשאנחנו מתבוננים בבית שלנו, קשה לנו לדמיין אותו אחרת לגמרי. אנחנו אולי יכולים להלביש אותו בעיצוב אחר, לשנות מיקום של ספה או לצבוע קיר בגוון חדש – אבל שינוי של ממש? רק במקרים מועטים. כשמעצבת ושיפוצניקית מנוסה מסתכלת על החלל, היא יכולה לראות אותו באופן שונה לחלוטין מזה הקיים, הן בזכות המקצועיות, הן הודות לניסיון הרב שלה והן לנוכח העובדה שמדובר בנקודת מבט חיצונית שתמיד יכולה להבחין בדברים שמבפנים קשה לראות.

בדרך זו יכול מרחב המגורים להשתדרג באופן משמעותי במיוחד, כשכדאי לדעת בהקשר זה שגם שינויים רחבי היקף ניתן להשלים בזמן קצר יחסית ושבמקרים רבים אין בהכרח צורך לשבור קירות כדי לברוא דירה חדשה לגמרי. בפרט באה לידי ביטוי תועלת זו שבייעוץ המקצועי במסגרת שיפוץ בית פרטי.

עיצוב בית בסגנון אירופאי

התאמה אידיאלית לצרכים העכשוויים שלכם

החיים במאה ה-21 דינמיים מאוד, ובהתאם הצרכים של כולנו משתנים כל הזמן. בנוסף גם הרכב דיירי הבית אינו קבוע, ועל כן לא תמיד מתאים תכנון הבית ועיצובו לצרכים העכשוויים. כך למשל כשהילדים מתבגרים ועוזבים את הקן המשפחתי (וחוזרים אליו עם נכדים, שמייצרים פתאום צרכים חדשים), או כשהמשפחה מתרחבת, וישנם עוד מצבים שכאלה.

ייעוץ של שיפוצניקית ומעצבת בעלת ניסיון מבטיח התאמה אופטימלית של חללי הבית שונים לצרכים הנוכחיים וגם לאלה שבעתיד הנראה לעין, וזאת בזכות תכנון שלוקח בחשבון גם את הטווח הארוך. בפרט בא לידי ביטוי יתרון זה כשעל הפרק שיפוץ חדר אמבטיה, שיפוץ המטבח, הוספת קליניקה ביתית וכמובן שגם שיפוץ כולל מאפשר להתאים את הבית לצרכים העכשוויים.

יצירת בית עם אישיות

בנוסף לפן הפרקטי של כל שיפוץ, מטרה נוספת של עיצוב דירה היא כמובן שדרוג האסתטיקה שלה. האלמנט החשוב ביותר מבחינה זו הוא יצירת בית עם אישיות – אישיות שהיא גם ייחודית, כך שלא יהיה מדובר בבית שהוא רפליקה של אינספור בתים אחרים אלא מרחב מקורי ומעניין, וגם נמצאת בהרמוניה עם אופיים של בני הבית השונים.במסגרת עיצוב בתים קטנים ישנה חשיבות רבה במיוחד ליצירת אישיות (שמסייעת לטשטש את הממדים הצנועים), אבל גם דירות רחבות ידיים זקוקות לאופי שובה לב. כדי שתיווצר האישיות המבוקשת חשוב להקפיד על כל פרט ופרט בכל החלטה והחלטה, בין אם על הפרק עיצוב חדר אמבטיה, עיצוב המטבח, עיצוב הסלון, עיצוב חדר הורים וכל חלל אחר.

חיסכון בזמן

תועלת חשובה נוספת שתפיקו מייעוץ של שיפוצניקית ומעצבת לקראת שיפוץ הבית היא חיסכון בזמן. תהליכי שיפוץ או עיצוב דירות עלולים להימשך זמן רב מאוד, כשאחת הסיבות העיקריות לכך היא תכנון לא מיטבי ולא יעיל. גם טעויות – הן בשלב התכנון והן בשלב הביצוע – מעכבות שלא לצורך את השלמת הפרויקט, ובפרט באלה הכוללים שיפוץ חדר רחצה או החלפת מטבח (בשל התשתיות המורכבות באזורים אלה). ייעוץ מקצועי מצמצם למינימום את הסיכון לתכנון לקוי, וכשהפרויקט כולו מבוצע בלוויית אשת מקצוע ובעצם מופקד בידיה, תגלו שאפילו שיפוץ מקיף ויסודי אפשר להשלים ב-21 ימי עבודה.

חיסכון בכסף

ייעוץ של מעצבת ושיפוצניקית מניב לא "רק" חיסכון בזמן אלא גם בכסף. אמנם עבור הייעוץ תשלמו מן הסתם סכום מסוים, אולם בסופו של דבר תגלו כי עלות שיפוץ דירה הינה נמוכה יותר בהשוואה לשיפוץ ללא ייעוץ. סיבה אחת היא התכנון האופטימלי, סיבה שנייה היא שבמהלך השיפוץ לא מתרחשות טעויות שיעלו לכם ביוקר ועוד סיבה היא ההמלצות על המקומות הטובים ביותר והמשתלמים ביותר לרכוש בהם את כל שמה נחוץ לשם השיפוץ.

נושאים נוספים שיעניינו אותך

עיצוב פנים לבית בסגנון מינימליסטי