טיפים מעשיים לעיצוב דירה שכיף לחיות בה

עיצוב בית אינו דבר פשוט, אפילו לא למומחים בדבר. זה מצריך דיאלוג בין חומרי הגלם, קשר בין הסגנון המבוקש לארכיטקטורה של המבנה, איתור רהיטים ואביזרי נוי שיהיו חסרי זמן ושמצד אחד לא ישקפו רק טרנדים עכשוויים, ומצד שני שיהיה להם גם איזון נכון בין המסורתי למודרני. אבל הקושי הגדול ביותר הוא ההתאמה לאופי הדיירים והטמעת הרמוניה שתימשך כחוט השני בין כל החללים שבבית.

ומעבר לכך, כולנו הרי רוצים שהבית שלנו יהיה מקום שנעים לנו לשהות בו. לכן הכנו לכם כמה טיפים שיוכלו לסייע לכם בעיצוב נכון של בית נעים ורגוע שיכול להתאים לכל תקופה.

לספר סיפור

חלל מעוצב הוא כזה שמספר את הסיפור של הבעלים שלו בזמן ובמרחב. בכדי ליצור חלל כזה, שאינו נכנע לתכתיבי הזמן ושמותאם לצרכים שלכם, חשוב להתחיל לספר את הסיפור שלכם מההתחלה, ממש לצלול אל תוך נבכי נפשכם. היזכרו בהיסטוריה שלכם, הכירו והבינו את החלומות, התקוות, השאיפות והציפיות שלכם, שאלו את עצמכם אינספור שאלות וענו עליהן בפירוט מירבי. כך עברו אדם אדם במשפחה, שהרי כל אחד מכם הוא עולם ומלואו, וכל אחד רואה בדימיונו את הבית בצורה אחרת.

ובסופו של דבר, לא משנה איזה סגנון תבחרו, הבית משקף אתכם ואת מי שאתם ולכן עצבו אותו לפי מה שישמח אתכם.

צבע יכול לעשות הבדל

צבע יכול לשנות כל חלל. בעזרת צבעים בהירים למשל אפשר לגרום לחדר קטן להיראות גדול יותר או להפוך חדר לדרמטי בצביעה של קיר אחד בצבע כהה. אבל חשוב להדגיש שצבע הוא אנרגיה. ושיש תקופות בחיים שכל אחד מאיתנו מתחבר לצבע מסוים ובתקופות אחרות לצבע אחר. לכן, אל תפחדו לשנות. צבע הוא דבר שקל וזול יחסית להחליף ולכן, אל תיבהלו אם פתאום הצבע שעל קיר אחד או אפילו בכל הבית נמאס עליכם או שכבר לא בא לכם עליו, פשוט גשו לחנות ורכשו צבע שאתם אוהבים וצבעו.

שילוב של ישן וחדש

בניגוד למה שאתם חושבים, דווקא שילוב בין הסגנון הקלאסי למודרני יכול להיות מפתיע ומרענן. הסגנון הקלאסי הוותיק, כמו השימוש בעץ כחומר גלם מרכזי, לעולם לא ייצא מהאופנה, אבל הנגיעות העכשוויות מתקנות אותו ומוסיפות לו יצירתיות ומעוף. אפשר להתייחס לזה כאל עירוב בין החלקים המוכרים והחלקים החדשניים שבכם, כשכל חלק שכזה מקבל ייצוג שווה בעיצוב הבית.

בכל מקרה, הדרך הנכונה ביותר היא שבכל מה שקשור לריצוף, לריהוט ולאביזרים הגדולים והמהותיים ביותר, היצמדו לסגנון הקלאסי. הם יישארו איתכם לפחות כמה שנים טובות ולכן כדאי שלא יימאסו עליכם מהר. לאחר מכן אתם יכולים להתפרע עם אקססוריז ופריטים נוספים שאפשר להחליף בקלות ובזול, כמו ווילונות, תמונות וחפצי נוי.

הוסיפו חפצים אישיים

הטיפ הזה אינו מתאים לכל אחד.

הוספה של חפצים אישיים לעיצוב הבית, היא דבר טריקי. כי איך אפשר להתווכח עם בעלך שהקמע מעור התנין שהיה תלוי בטנק בו נסע לא היה זה שהגן עליו בכל הקרבות ושבזכותו הוא נשאר בחיים (סיפור אמיתי)? אי אפשר לעמוד בטיעון כזה. ולכן כשמגיעים לחפצים אישיים, שרובם מגיעים עם תיק ענק של נוסטלגיה מאחוריהם, הנטייה היא לוותר מראש.

אבל זה לא בהכררח נכון. כי לחפצים אישיים יש גם אמירה והם עוזרים להפוך את הבית לאישי, חמים ואותנטי יותר. לכן, אם אתם מעונינים שחפץ מסוים שקרוב לליבכם יהיה חלק מעיצוב הבית, נסו להסביר לעצמכם ולשאר בני הבית מדוע אתם סבורים שהוא יכול להתאים ואל תיעלבו אם דעת הרוב לא תהיה לטעמכם.

הכניסו את הטבע פנימה

צמחים יכולים לשדרג כל חלל בבית שלכם, וזה לא משנה אם אתם מוסיפים צמח בעציץ יחיד גדול לאחת הפינות בסלון שלכם או כמה עציצים קטנים על שולחן צד או מדף. כך או כך, צמחים מביאים עימם צבע וחיים לחדר.

אך מעבר לכך שצמחים גורמים לחדר להיראות טוב ולנו להרגיש טוב כשיש טבע מסביבנו, הם גם סופחים אליהם רעלנים וחומרים מזהמים אחרים וועוזרים לתחלופת האוויר.

בחרו חומרי גלם מתאימים

חשוב לבחור חומרי גלם שיחזיקו מעמד לאורך זמן. עץ הוא אחד מהחומרים שתמיד ייראו טוב ויוסיפו חמימות ונועם לכל בית. עוד חומר גלם נוח לעבודה הוא הגבס. אפשר לעשות איתו הכל, ובמהירות יחסית. קבלן גבס טוב יכול ממש לשנות לכם את כל הנראות של החלל. תקרה מונמכת למשל יכולה להוות תוספת שתעוצב לפי דרישתכם, ותוכלו לשלב בה צורות או פיתוחים מעניינים ואפילו תאורה מרשימה שתהפוך לחלוטין את מראה החדר.

אנו ב-72 גג מתמחים בעיצוב פנים ונבצע שיפוץ איכותי בדירה שלכם והכל עד 21 ימי עסקים בלבד! כן, כן, זו לא טעות. אנו מתחייבים להעניק לכם את דירת החלומות שלכם תוך פרק הזמן הקצר הזה! אנשי המקצוע הרבים שאנו עובדים איתם הם הגונים ומהימנים ולהערכתנו אין שום סיבה שעבודת שיפוץ תימשך יותר מהדרוש.

אז אם אתם מחפשים לעשות שינויים בבית שלכם ולקבל חוות דעת או יעוץ מקצועי, נשמח לתת לכם שירות כולל, ליצור עבורכם את הסביבה המתאימה ביותר לכם ולבית שלכם, ולעצב אותו בצבעוניות ובחיות.

מהרגע שאנו מחליטים יחד על תכנית עבודה ועד שתקבלו את המפתח לדירה הישנה-חדשה שלכם לא יעברו יותר מ-21 ימי עבודה. אנו מתחייבים לכך. תוכלו להיות בטוחים שאתם בידיים אמינות. אנו נאפשר לכם ראש שקט ונעשה עבורכם את כל העבודה – נפגוש את הקבלן, נדאג שכל חומרי הגלם יגיעו בזמן ושהכל יתקתק עד שתראו את בית חלומותיכם קם לתחיה לנגד עיניכם.

נשמח אם תיצרו עימנו קשר. המאמר נכתב באדיבות האתר טוב תודה.