הדרכות עבודה בגובה לעובדי שיפוצים

בשנים האחרונות אנו שומעים על יותר ויותר תאונות עבודה בגובה וכן על מקרי מוות. רוב התאונות קורות בגלל חוסר הדרכה מספקת לגבי ביצוע העבודה וחוסר ציוד מתאים לעבודה עצמה. על מנת להקטין את תאונות העבודה בשטח ואת מקרי המוות, חשוב לבצע הדרכות עבודה בגובה לעובדי שיפוצים. באמצעות הדרכות עבודה בגובה לעובדי שיפוצים ניתן להעביר לעובדים את כל הידע שהם זקוקים לו בטרם עלייתם לעבודה, וכך למעשה לשמור על בטיחותם בעת העבודה והכי חשוב למנוע תאונות עבודה ומקרי מוות מיותרים בשטח. לכן הדרכות עבודה בגובה לעובדי שיפוצים נעשות כל שנתיים.

חשיבות הדרכות עבודה בגובה לעובדי שיפוצים

בהיעדר הנחיות מספקות לעבודה בגובה אצל עובדי השיפוצים,חשוב לבצע הדרכות עבודה בגובה עם חברה מנוסה ומקצועית כמו עידן בגובה שבהם יקבלו העובדים את כל המידע שאינו ברור להם בעת העבודה בשטח. ההדרכות לעבודה בגובה מתבצעות בהתאם לסוג העבודה שבהם עובד העובד, כך שאם למשל העובד אחראי על ניקיון חלונות המשרדים החיצוניים במגדלים, יש להתאים לו את ההדרכה המתאימה שתמנע ממנו שגיאות וכן שידע להתגונן במקרים של סכנות בלתי צפויות. ההדרכות מתקיימות פעמים בשבוע בשעות הערב או פעם בשבוע בבוקר, הם מועברות באמצעות מדריכים לעבודה בגבוה אשר עברו קורס מדריכי עבודה בגובה. במהלך ההדרכה לומדים העובדים על כללי ההתנהגות, כיצד לעבוד נכון בגבוה, איזה מיגון עליהם ללבוש בטרם העלייה לעבודה בגובה ועוד. בסיום ההדרכות על העובדים לעבור את בחינות ההסמכה העיוניות מטעם משרד הבינוי והשיכון וגם לעבור בחינה מעשית בשטח. רק מעבר של 2 הבחינות עצמם מקנות לעובד תעודת עבודה למשך שנתיים, לאחר מכן עליו לחדשה מחדש באמצעות רענון הדרכות לעבודה בגובה אחרת לא יוכל לעבוד.

אילו עבודות גובה מבוצעות באמצעות עובדי שיפוצים?

עבודות הגובה המבוצעות באמצעות עובדי שיפוצים כוללים מגוון נרחב של עבודות הכוללות: פתיחה ובניית מרפסת, החלפת חלונות בקומה גבוהה, שיפוץ חזית הבניין בקומה גבוהה, איטום הגג ועוד. ברוב המקרים על עובדי השיפוצים להזדקק למנוף או סולמות גובה על מנת להגיע לשטח העבודה. כל הציוד הנלווה לעבודה בגובה הוא באחריותו של מנהל העבודה של עובדי השיפוצים. בהדרכות עצמכם נידונים בפירוט עבודות אשר מבוצעות באמצעות עובדי שיפוצים. כל עובד שיפוץ עובר הדרכות עבודה בגובה אנו ממליצים לבצע את ההדרכות עם חברת עידן בגובה לעובדי שיפוצים בהתאם לסוג העבודה שהוא עוסק בה.

אילו אמצעי התגוננות על העובדים לעבוד?

רגע לפני שהעובדים עולים לעבוד בגובה עליהם להצטייד במיגון מתאים, וכן על מנהל העבודה שלהם לוודא זאת אחרת העובד לא יכול לעלות לעבוד. במידה והמנהל עבודה או מדריך עבודה בגובה מאשר עליה ללא אמצעי מיגון הוא עובר על החוק ונענש על כך. מחובתו של מנהל העבודה לדאוג שהעובדים שלו מצוידים במיגון הנכון לעבודה שכולל בין היתר: כפפות עבודה, סרבל, נעליים גבוהות, קסדה, משקפי מגן הם הבסיס. רתמות, רצועות, עוגנים, חבלים וגלגלות וכן פאוצ'ים אישיים אליהם מאובטחים כל הכלים על מנת להבטיח שלא יוכלו ליפול ולפגוע בסובבים. כל אמצעי התגוננות אלו נידונים בהרחבה בהדרכות עבודה בגובה לעובדי שיפוצים.