דק אורן או דק איפאה? מה כדאי?

שיפוץ בתים ווילות כולל, כחלק מתהליך שיפוץ דירה, גם שיפוץ החצר בבית, כולל הבריכה והגינה. כחלק מהשיפוצים, מתקינים לרוב בעלי הבית מה שנהוג לקרוא לו בשפה המקצועית "דק". הכינוי הזה דבק במשטח דק סינטטי או במשטח העץ, שלרוב מצוי בפינת המנוחה בגינה. דקים מעץ מזכירים לא אחת את מראה הסיפון באונייה, מה שהביא עם הזמן להטמעת השם הזה. מה התועלת של בניית דק לגינה או לבריכה? אילו סוגים של דקים קיימים כיום? מה בין התקנת דק אורן לבין דק לבריכה מאיפאה? בשורות הבאות נרחיב את היריעה בכל האמור בדקים לחצר, לבריכה ולגינה והחשיבות שלהם.

בניית דק לגינה והחשיבות שלה

העובדה שבבית יש חצר, שבמקרים רבים יש לה יציאה מתוך חדר אורחים, הופכת את הבית למקום טוב יותר לגור בו. ואולם חצר שאיננה מטופחת מצד אחד, ולא מאפשרת לדיירי הבית לשהות בה בבטחה מצד שני, אין בה תועלת. עלות שיפוץ דירה 100 מ"ר ובנוסף לה התקנת דקים לחצר או לבריכה הופכת אותה לנגישה יותר בכל עונות השנה. זאת, כיון שהחומרים שמהם מורכב הדק הם מוליכי חום גרועים בדרך כלל מה שהופך את הדק למקום טוב להיות בו, לא חם מדיי וניתן לשהות בו בלי חשש. שני הסוגים העיקריים של דקים שהם הנפוצים ביותר, הם דק מאץ אורן, ודק העשוי מאיפאה. בנוסף ניתן למצוא גם דק קומרו, אבל בשורות להלן לא נעסוק בו. לכל אחד מהם היתרונות שלו והאיכויות שלו. בשורות הבאות נעמוד על ההבדלים בין שני הסוגים הללו.

דק אורן ודק איפאה – ההבדלים

דק אורן – כל היתרונות

היתרון העיקרי של דק אורן ביחס לכל סוג אחר של דק, ובעיקר יחסית לדק איפאה, טמון במחיר הזול יחסית שלו. מדובר בעץ המצוי בשפע באזורנו, הוא קל לעיבוד ובניית הדק מתבצעת במהירות. עם זאת, עץ האורן חשוף יותר לפגעי מזג האוויר ודורש טיפול מתמיד ויש לצבוע אותו באופן קבוע, על מנת לשמור על העמידות שלו הן בפני לחות והן בפני פגעי מזג האוויר. דק אורן – העלויות של זולות יחסית, אבל נדרשת השקעה בטיפולים תכופים.

דק איפאה – כל היתרונות

לעומת דק העשוי מאורן, דק איפאה הוא יקר יותר. מדובר בעץ חזק במיוחד, שיכול לשרוד לאורך זמן גם בתנאי מזג אוויר שאינם מחמיאים ובלחות גבוהה. על מנת לשמור על העץ ולמנוע בעיות, ועל מנת לשמור על המראה הנפלא של הדק הזה, כדאי לצבוע ולטפל בו מעת לעת. עם זאת, גם בהעדר טיפולים תכופים, יש להניח כי דק איפאה ישרוד לאורך זמן. דק איפאה, אם כן, פירושו עלויות גבוהות יותר בהתקנה, ופחות השקעה בטיפולים שוטפים.

אם יש לך עניין בביצוע שיפוץ דירות, אביב קופלר 72 גג הוא המקום הנכון עבורך. כדאי ליצור קשר כעת ולעשות צעד ראשון לשיפוץ איכותי. ניתן למצוא באתר בנושא עיצוב דירות גלריית תמונות הממחישה את היכולות ואל היכולות של המקצוענים שלנו.