איך להיעזר בבלוג עיצוב לקראת שיפוץ דירה

שיפוץ דירה הוא תמיד פרויקט מורכב, שמצריך תכנון יסודי ומדויק. שיפוץ דירות – בין אם קטנות ובין אם גדולות, בין אם העבודות מתבצעות כשאין דיירים בדירה ובין אם במקביל לשגרת החיים הרגילה (או לפחות ניסיון לשמור על השגרה היומיומית, בין אם מדובר על שיפורים אסתטיים בלבד ובין אם על הפרק גם החלפת תשתיות ו/או שבירת קירות – מחייב גם ידע נרחב. הידע נחוץ משלוש סיבות: ראשית, כדי לתכנן את הפרויקט כך שהוא יניב מקסימום תועלת, כלומר לבחור נכון את הפעולות שיבוצעו במסגרת השיפוץ; שנית, על-מנת שאפשר יהיה לבצע כל פעולה ופעולה במסגרת השיפוץ באופן הנכון ביותר, היעיל ביותר וכמובן הבטיחותי ביותר; ושלישית, כדי להבטיח שעלות השיפוץ של הדירה בהתאם לרצונות שלנו ולתוכניות תהיה הנמוכה ביותר האפשרית.

הידע הנגיש לנו כיום בתחום השיפוצים, כמו במגוון רחב של תחומים אחרים, הוא עצום, אינסופי כמעט. אנחנו חיים בתקופה שכבר הוגדרה כ"עידן המידע" ושבה הטכנולוגיות מאפשרות לנו להגיע להיקפים עצומים של אינפורמציה בקלות ובפשטות, גם בזכות אפשרויות האחסון היעילות וגם בזכות האינטרנט שהופך את הכל לנגיש עבורנו.

בהתאם קל יותר להוציא לפועל שיפוצי דירות גם ללא עזרת אנשי או נשות מקצוע, אלא על בסיס בלוג עיצוב – אבל כשבוחרים באופציה זו חשוב מאוד לעשות זאת באופן מושכל.

עיצוב פנים לחדר בסגנון מודרני
שיפוץ דירה בתל אביב – אביב קופלר

תפסת מרובה לא תפסת

בעיה אחת שמציב בפנינו עידן המידע הוא עודף המציע. בלא מעט מקרים האינטרנט מציף אותנו באינפורמציה, ולא קל לברור מכל השפע את המידע שאנחנו באמת זקוקים לו. ראשית, אין לנו ערובה שהמידע המוצג בפנינו מדויק ואמין שהרי ישנם לא מעט בלוגים לא מקצועיים. שנית, לא תמיד אנחנו יודעים אילו עצות וטיפים רלוונטיים עבורנו, בהתאם למאפיינים הספציפיים של הדירה שלנו ושל השיפוץ שברצוננו לבצע, ואילו המלצות עלולות לא רק שלא לסייע לנו אלא אף לחבל בתהליך. סיבה שלישית היא שלעתים אנחנו מתלהבים משפע הרעיונות בכל הבלוגים שמתמקדים בעולם העיצוב, ומכל התמונות שניתן לראות הן בבלוגים והן ברשתות חברתיות דוגמת פינטרסט – ומתרשמים מהן עד כדי כך שאנחנו רוצים הכל גם אצלנו, כך שהתוצאה המתקבלת בסופו של שיפוץ היא בלגן עיצובי ועומס יתר ויזואלי. עוד כדאי לקחת בחשבון שלעתים המידע שאנחנו מגיעים אליו בבלוג עיצוב כזה או אחר אינו עדכני, ובפרט רצוי לזכור שמגמות אופנתיות וטרנדים בתחום עיצוב דירות דינם להשתנות, ובימינו התדירות יחסית גבוהה, כך שגם עצות מוצלחות מאוד בזמן כתיבת הבלוג לא בהכרח ישרתו אותנו בזמן הקריאה.

איך להתחיל שיפוץ יעיל?

הבסיס לשיפוץ יעיל שמניב את התוצאות המרשימות ביותר הוא כאמור תכנון קפדני ומפורט. לשם כך ניתן להיעזר בבלוגים לעיצוב שמספקים טיפים כלליים לגבי עיצוב ותכנון מרחבי הבית השונים – עיצוב מטבח מודרני, תכנון חדר שינה רומנטי, עיצוב חדר ילדים שגדל ביחס איתם, תכנון חדר אמבטיה חדש וכו'. על בסיס ההצעות והדגשים העיקריים לעיצוב כל מרחב תוכלו להתחיל לגבש את התוכניות הספציפיות שלכם, כשחשוב לוודא בכל שלב שהעיצוב אכן משרת את הצרכים של בני הבית באופן המיטבי ולא רק נראה מרשים בבלוג כזה או אחר.

שיפוץ סלון ועיצוב במזן שיא תוך 21 יום

מתי כדאי לפנות לאנשי/נשות מקצוע?

גם אם בלוגים לעיצוב מספקים מידע רחב היקף, בכל זאת כדאי להתייעץ גם עם גורמים מקצועיים בתחום עיצוב הפנים ובתחום שיפוץ הדירות. שיפוץ דירה הוא כאמור פרויקט מורכב, וגם יקר, ובנוסף במרבית המקרים לא נרצה שתוך שנים לא רבות נידרש לבצע שיפוץ נוסף, ועל כן חשוב מאוד לוודא מעל לכל צל של ספק שהתוכניות לשדרוג הנכס הן הטובות ביותר האפשריות מכל הבחינות. בנוסף אנשי ונשות מקצוע בתחומים הנ"ל מסייעים לכל מי שעומד בפני שיפוץ דירה להוזיל את העלויות וזאת במספר דרכים שונות: ראשית, מניעת טעויות שתיקונן מצריך הקצאת זמן ומשאבים. שנית, באמצעות ייעול הפעולות השונות ובפרט סנכרון בין הגורמים שיבצעו את העבודות בפועל כך שהתפוקה תהיה אופטימלית ופרק הזמן להשלמת השיפוץ – מינימלי (ובהקשר זה כדי לזכור שאמנם קשה לכמת את העלות הכלכלית של פגיעה בשגרה, אולם יש לכך מחיר בלתי מבוטל, וכשמדובר על שיפוץ בית לקראת השכרתו הרי שכל עיכוב של המועד שבו ניתן להתחיל לגבות שכר דירה פוגע בכיס שלנו); ושלישית, בזכות מציאת ציוד, חומרים ופריטים לבית במחיר משתלם במיוחד, בזכות הניסיון.

מה עוד עשוי לעניין אותך ?:

שיפוצים בתל אביב

שיפוץ דירת גג