שיפוץ דירה ישנה

שיפוץ דירות ישנות הוא מצד אחד אתגר יחסית מורכב ומצד שני פרויקט בעל פוטנציאל רב במיוחד: ככל שהדירה ישנה יותר, כך סביר להניח שהשינוי יהיה משמעותי יותר, הן בהיבט האסתטי והן בהיבט הפונקציונלי, ובנוסף לשיפור הדרמטי באיכות החיים ערך הנכס יעלה פלאים כך שגם כהשקעה כדאי לבצע שיפוץ בית ישן.

מתי כדאי לשפץ דירה ישנה?

בדירות ישנות, בחלק גדול מהמקרים, התשתיות כבר לא משרתות את בני הבית באופן אופטימלי. הצנרת לא עומדת בעומסים עכשוויים ואף עלולה לייצר תקלות, רשת החשמל לא מותאמת לטכנולוגיות חדשות, ייתכן שגם הקירות אינם חזקים מספיק, המטבח צפוף ולא מאפשר את מיצוי היכולות הקולינריות ובאופן כללי איכות החיים היא לא הגבוהה ביותר האפשרית – כך שבאופן טבעי כדאי לשקול שיפוץ.

שיפוץ ועיצוב בית ישן כדאי גם לפני שמוכרים אותו. במקרים אלה ניתן להסתפק גם בשיפוץ בהיקף מוגבל יחסית, כזה שרק יהפוך את החללים השונים לעכשוויים יותר ועל כן גם מזמינים יותר ואטרקטיביים יותר עבור הקונים הפוטנציאליים. מצד שני רצוי לקחת בחשבון ששיפוץ יסודי יותר עשוי להעלות את ערכו של הנכס במידה ניכרת כך שהתוספת למחיר המכירה תהפוך את ההשקעה (עלות שיפוץ דירה היא כמה עשרות אלפי שקלים ולפעמים אף למעלה מכך) למשתלמת במיוחד. בפרט כך הדבר כשמדובר על שיפוץ דירה בתל אביב, שבה הנדל"ן יקר מאוד באופן כללי ובמקביל ישנן דירות ישנות רבות שלא ממצות את הפוטנציאל שלהן.

רעיונות לעיצוב דירה קטנה למשפחה
שיפוץ דירה כפר שמריהו 2

מהו המפתח העיקרי לשיפוץ דירה ישנה?

על-מנת להבטיח שפרויקט שיפוץ הדירה הישנה יניב שינוי מקסימלי לטובה, המפתח העיקרי הוא התאמה מלאה לצרכים הספציפיים של בני הבית. מסיבה זו חשוב להקפיד על תהליך עבודה מסודר, רצוי מאוד בליווי אשת מקצוע שאמונה על עיצוב דירות מחדש. כדאי לזכור כי שיפוץ דירה מחייב השקעה של זמן, כסף ומשאבים אחרים, ומייצר גם פגיעה מסוימת בשגרת החיים, ועל כן הוא פרויקט שמבוצע אחת לכמה עשרות שנים – כלומר תוצאות השיפוץ ישפיעו על חיי בני הבית לאורך שנים רבות, כך שרצוי להתנהל על פי הכלל "סוף מעשה במחשבה תחילה".

הקשב המלא לצרכי בני הבית בא לידי ביטוי בכל המרחבים והחללים: אם למשל מדובר במשפחה שאוהבת לבשל, כדאי להקצות שטח רחב ככל האפשר למטבח, ואם כל בני הבית נוהגים להתקלח ולא מחבבים אמבטיות ארוכות, אפשר לוותר על האמבטיה לטובת מקלחון רחב ידיים וחלל מרווח באופן כללי בחדר הרחצה (במרבית המקרים כשמעצבים מחדש דירה ישנה שיפוץ חדר אמבטיה הוא הכרחי בגלל הצורך להחליף את הצנרת, כך שממילא מדובר בהזדמנות מצוינת לשינויים משמעותיים).

בחלק מהמקרים השיפוץ נובע משינויים בתא המשפחתי ובפרט במצבים שבהם הילדים גדלו וכבר לא חיים בבית. כשכך הדבר נדרש תכנון מחודש של כל הדירה, כשמצד אחד ישנו שטח פנוי לצרכי ההורים (לטובת תחביב, חדר עבודה וכו') ומצד שני לעתים כבר ישנה מחשבה על הנכדים שיבואו לבקר או שכבר באים, וגם על כך יש לתת את הדעת.

דגשים ספציפיים לשיפוץ דירות קטנות

לא מעט דירות ישנות הן גם קטנות. במקרים אלה הרווח כתוצאה מהשיפוץ כפול ומכופל, שכן הבית לא רק מתחדש אלא שהוא גם הופך ל"גדול" יותר – לא מבחינת השטח כמובן, אלא מבחינת הניצול של כל מטר מרובע בו ושל כל נישה ופינה.

שיפוץ דירה קטנה מצריך יצירתיות רבה. פתרונות אחסון חכמים, חלונות גדולים שמכניסים פנימה את החוץ, שבירת קירות, הפרדה גמישה בין חללים המשמשים למטרות שונות ותאורה מתוכננת היטב ימנעו תחושת מחנק, ויקנו מקסימום נחת גם כשהמטראז' נמוך.

המלצות נוספות במסגרת עיצוב דירה קטנה הן להעדיף רהיטים קלילים על חשבון אלה המסיביים וכן להימנע משימוש מופרז בפריטי נוי שעלולים ליצור עומס יתר ויזואלי.

על מה אסור להתפשר כשמשפצים דירות ישנות?

שיפוץ דירות ישנות, ובאופן כללי עיצוב בתים מחדש, עלול להפוך לפרויקט שמתארך ומתארך וגורם לפגיעה של ממש בשגרת החיים – אבל באותה מידה הוא גם יכול להיות פרויקט שתחום בפרק זמן סביר, גם כשהשיפוץ נרחב ויסודי במיוחד. ה"סוד" של שיפוץ שהוא גם איכותי וגם יעיל הוא תכנון מדויק של כל פעולה ופעולה, ובניית תוכנית עבודה שלוקחת בחשבון את כל המרכיבים ומסנכרנת ביניהם כך שניתן יהיה להשלים את השיפוץ בפרק הזמן המינימלי – וכדי שכך יהיה חובה לבחור שיפוצניקית מנוסה במיוחד.

נושאים נוספים שעשויים לעניין אותך:

8 דברים שצריך להחליט לפני שיפוץ דירה

דירות בעיצוב אירופאי

8שיפוץ דירה כפר שמריהו 9

לפגישת ייעוץ ללא עלות

צרו איתנו קשר > השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

כל הזכויות שמורות לאביב קופלר – 72 גג || 2021 ©  תקנון האתר

Call Now Buttonהתקשרו עכשיו