לשפץ את הבית או לעבור דירה? שקילת היתרונות והחסרונות

כשהדירה שבה אנחנו חיים כבר לא מתאימה לצרכים העדכניים שלנו, בין אם כי היא התיישנה במידה ניכרת ובין אם החיים שלנו השתנו באופן משמעותי, יש לנו שתי אפשרויות: לחפש בית חדש או לשפץ (ישנה כמובן גם האפשרות לנסות להמשיך לחיות בדירה שלא משרתת אותנו היטב, אבל זו כמובן אופציה פחות כדאית). באופן טבעי גם שיפוץ דירה וגם מעבר דירה מחייבים השקעת משאבים בלתי מבוטלים ובראש ובראשונה מחשבה, וכדי לבחור נכון ביניהם כדאי להיות מודעים הן ליתרונות והן לחסרונות גם של השיפוץ וגם של המעבר.

יתרונות מעבר דירה

מעבר לדירה חדשה (בין אם חדשה לגמרי ובין אם כזו שכבר נבנתה לפני מספר שנים אבל חדשה מבחינתכם) עדיף על פני שיפוץ ועיצוב בית מחדש בעיקר במקרים שבהם השטח הקיים פשוט לא יכול לספק את מלוא הצרכים שלכם. כך למשל אם המשפחה מתרחבת, שיפוץ דירה קטנה מאפשר להתאים אותה גם לנוכחותו של עוד תינוק, אבל אם בכל מקרה המשפחה עוד צפויה להמשיך להתרחב, כדאי לשקול מעבר לדירה גדולה יותר.

יתרון נוסף של מעבר על פני שיפוץ הוא שבדרך זו אתם חוסכים לעצמכם את פרק הזמן של הבלגן – שיפוץ דירות מייצר תמיד פגיעה מסוימת בשגרה, ואמנם בחירה מושכלת של אנשי מקצוע מצמצמת משמעותית את פרק הזמן הנדרש לטובת השלמת הפרויקט, אבל למי שמתקשה להכיל פגיעה בשגרה (ומצד שני מוכן לקבל שינוי משמעותי שכרוך במעבר למקום אחר) מומלצת האופציה של המעבר.

במקרים מסוימים ישנו יתרון כלכלי – בדרך כלל השיפוץ הוא האופציה המשתלמת יותר מבחינה פיננסית, אבל למי שמצליח למכור נכס קיים במחיר גבוה ובמקביל למצוא נכס חדש במחיר אטרקטיבי, המעבר עשוי להיות צעד נכון מבחינה כלכלית. יחד עם זאת חשוב להקפיד לבצע נכון את כל התחשיבים, כולל עלות ההלוואות הנדרשות לצורך מימון רכישת הדירה החדשה ועלויות המעבר עצמו.

יתרונות שיפוץ דירה

שיפוץ בית הוא האופציה העדיפה עבור כל מי שאוהב את הסביבה שבה הוא חי, לכל מי שאוהב את הדירה שבה הוא חי וזקוק רק לשינויים מסוימים בה, וכן לכל מי שלא מעוניין להיכנס למהלכים גדולים שיש בהם מידה מסוימת של הרפתקנות.

במרבית המקרים השיפוץ הוא גם האופציה המשתלמת יותר בפן הכלכלי – עלות שיפוץ דירה אינה גבוהה במיוחד ובנוסף השיפוץ משביח את הנכס (ובפרט כשמדובר על שיפוץ דירה בתל אביב), כך שבעתיד, אם ייווצר צורך אמיתי במעבר דירה, תוכלו למכור את הדירה הקיימת במחיר גבוה יותר וכך ליהנות מבסיס איתן יותר לרכישת הדירה הבאה שלכם.

יתרונות נוספים של שיפוץ הדירה הם שלא צריך להסתגל לבית אחר, שכנים חדשים וסביבה שונה, וצמצום מידת אי הוודאות – גם כשקונים דירה מקבלן לא תמיד ניתן לדעת מה תקבלו, כשרוכשים דירה יד שנייה ייתכן מאוד שתוך שנים לא רבות תצטרכו לשפץ אותה ואילו שיפוץ הדירה הקיימת, כשאתם יודעים בדיוק מה צריך לשפר ונעזרים באנשי מקצוע אמינים ומיומנים, יספק את מבוקשכם במלואו.

מה ניתן לבצע במסגרת שיפוץ דירות?

עיצוב דירות מחדש במסגרת שיפוץ מאפשר יצירת שינויים שיפיחו רוח חיים מחודשת בנכס שלכם (כולל עיצוב דירה קטנה כך שתיראה גדולה יותר), כל שיפוץ מבטיח העלמת בעיות שונות (נזילות, איטום ועוד), שיפוץ דירה קטנה לא יגדיל את המטראז' שלה אבל בהחלט יהפוך אותה לפונקציונלית יותר כך שכל השימושים הנדרשים יהיו אפשריים, אם התשתיות כבר לא עומדות בעומסים תוכלו למשל לבצע שיפוץ חדר אמבטיה, ובאופן כללי אין כמעט שינוי שהשיפוץ לא יכול לחולל.

הפרויקטים של אביב קופלר- קרית אונו

איך להבטיח את מיצוי היתרונות של השיפוץ?

במקרים שבהם מועדף שיפוץ על פני מעבר דירה חשוב מאוד לבצע אותו בצורה הטובה ביותר האפשרית, וכך להפיק ממנו מקסימום תועלת במינימום זמן ועלות.

לשם כך מומלץ קודם להצטייד במעצבת פנים שהיא גם שיפוצניקית, כלומר אשת מקצוע שיש לה ניסיון גם בעיצוב בתים וגם בפרויקטים של שיפוץ ובפרט כשהמטרה היא התאמת דירה לצרכים המשתנים. עם מעצבת שהיא גם מומחית לשיפוצים תוכלו ליצור תוכניות מדויקות כך שלא יתבזבז זמן יקר על התאמות או תיקון טעויות תוך כדי העבודה, ובנוסף אשת מקצוע שכזו תסנכרן בין כל המומחים שייקחו חלק בשיפוץ ותבטיח שכל מהלך ומהלך יתבצע בדיוק לפי הסדר האופטימלי ובאופן מושלם.

עשוי לעניין אותך גם:

איך להעזר בבלוג לקראת שיפוץ דירה

שיפוץ דירה ישנה