עיצוב חדרי אמבטיה קטנים

עיצוב חדרי אמבטיה תמיד זוכה לתהילה ויחס מיוחד, אך כאשר מדובר בעיצוב חדר קטן במימדיו חשוב לשים לב לפרטים הקטנים כדי להגיע לתוצאות גדולות.
כאן תמצו טיפים ונקודות חשובות לשים לב אליהן כשניגשים לעיצוב חדרי אמבטיה קטנים.

עיצוב דירה קטנה הוא תמיד אתגר ראוי לכל מעצב שמחשיב עצמו יצירתי ופרקטי כאחד, אך אתגר גדול מזה, ואף מהנה מזה, מצוי בעיצוב חדרי אמבטיה קטנים.
את חדר האמבטיה ניתן לחלק לשלושה או ארבעה אזורים עיקריים ולהתייחס אליהם בנפרד או כמקשה אחת תוך כדי התכנון והעיצוב: אזור האמבט / מקלחון, אזור הכיור, שטח האחסון ובחדרים שהם גם שירותים – כמובן אזור האסלה.

בחללים קטנים חשובה הגדרת החלוקה פי כמה מאשר בחדרים גדולים, זאת משום שיש להבין את התפקוד הדרוש מן החדר ככלל ומאזורי החלוקה שלו, כל אחד בנפרד, וכל זאת תוך שאנחנו מוודאים שלא יתנגשו אלו באלו. בעיצוב חדרי אמבטיה קטנים נתחיל מבחירת מיקומים לאמבט או המקלחון, אשר גם הבחירה ביניהם היא בראש רשימת הצעדים לעיצוב, ומכאן נגזור את שאר האזורים בחדר.

אזור האמבט – בעיצוב חדרי אמבטיה קטנים נוטים פעמים רבות לוותר על אמבט ישיבה, אולם במקרים רבים דווקא דרי הבית הם זוגות צעירים שלהם ילדים קטנים, ושם נחוץ אמבט ישיבה במיוחד. בכדי למקם בצורה נכונה את האמבט בחרו בקיר המרוחק מדלת הכניסה, כך שתתאפשר פתיחה מלאה של הדלת וגישה נוחה לאמבט עצמו. בהמשך התכנון חשוב לוודא של תיווצר התנגשות בין הכיור המוצב על קיר אחר למרחב הדרוש לכניסה ויציאה נוחות מן האמבט.
תוכלו לבחור גם במקלחון רחב יחסית המאפשר הכנסת גיגית או ספסל ישיבה צמוד קיר כדי לאפשר דו שימושיות של אזור הרחצה.

אזור הכיור – לשימוש של היגיינה יומיומית חשוב להשאיר מקום נוח לכיור גם בעיצוב חדרי אמבטיה קטנים. על מנת שלא להגיע למצב שבו הכיור מוצב כמכשול בחדר יש לשקול ברז צמוד קיר, או כזה אשר בו המים נובעים כממעיין – אלו הם פתרונות עיצוביים מקסימים שגם חוסכים במקום. כך גם הצבת כיור עומד על מדף או רהיט, ששוב מקנה לנו אזור דו שימושי בחלל קטן. גם התקנת מראה גדולה מעל הכיור תיתן לנו שימוש כפול בנוחות שבה ובאשלייה האופטית של הגדלת החדר שיתווסף לה.

שטח אחסון – כל חדר רחצה מצריך גם אזור לאחסון; כביסה, מגבות נקיות, מוצרי טואלטיקה וכדומה. כאן עלינו לתכנן בחוכמה, בעיקר בעיצוב חדרי אמבטיה קטנים, ולכן רב שימושיות היא מילת מפתח. אם עסקנו באזור הכיור בחסכון במקום, הרי שניתן להציבו מעל ארון אחסון בחצי גובה, שבו תוכלו לאחסן מגבות נקיות ומוצרים נוספים, ברהיט כזה ניתן לייחד אזור גם לארגז כביסה, צעצועי אמבטיה לילדים ועוד.

שירותים – הצבת אסלה בחדר אמבטיה היא נושא שרבות דנים בו – יש בעדו ויש נגדו, אולם לעתים בעיצוב חדרי אמבטיה קטנים אנו נעדרים בכלל את זכות הבחירה. על מנת לשלב אסלה באופן הנכון ביותר בחדר השתדלו לבחור מיקום שאיננו מול הדלת ואם ניתן להציבה בהמשך לאמבט/ מקלחון ולא מולו – מה טוב. באופן זה תוכלו למשל להתקין מחיצת זכוכית אטומה או צבעונית וליצור הפרדה בין האזורים ופרטיות רבה יותר לשימוש במינימום בזבוז שטח.

30