עיצוב הבית לקראת מכירה

בכל עסקת נדל"ן מעורבים סכומים גבוהים מאוד, ולכן כשמוכרים בית שקצת התעייף התוצאה עלולה להיות הפסד כספי משמעותי – וחבל. בהשקעה קטנה תוכלו גם אתם לשדרג את העיצוב של הנכס שלכם, ובתמורה לזכות במחיר גבוה יותר וגם בנחת מרובה בזכות הצעד החכם. כדי לעזור לכם, הכנו עבורכם את רשימת הדגשים העיקריים של שיפוץ הבית לקראת מכירתו.

תהליך העבודה בעיצוב הבית לקראת מכירה

השלב הראשון בהשבחת דירה לקראת מכירה הוא בחינה מדוקדקת של המצב הקיים, ובפרט זיהוי החסרונות המשמעותיים והיתרונות המהותיים – אחת המטרות של השיפוץ היא לתקן את החסרונות (ואם הדבר מורכב מדי, לטשטש אותם) ולהדגיש את היתרונות. מטרה נוספת היא להקנות לנכס ייחודיות, שתורמת תמיד ליצירת הרושם הרצוי.

השלב השני הוא פינוי כל מה שלא הכרחי. לפעולה זו שלוש תועלות: ראשית, היא מקלה על השיפוץ ומאפשרת להשלים אותו בזמן קצר יותר. שנית, הדירה תיראה לקונים מרווחת יותר בזכות הסדר החדש, ושלישית, יהיה לכם קל יותר לארוז כשתפנו את הדירה.

השלב השלישי הוא בחירת המרכיבים לשיפוץ, בהתאם למסגרת התקציב ולמטרות הספציפיות שנקבעו. כל שיפוץ הוא הזדמנות מצוינת לגבש שפה עיצובית חדשה לדירה, וליצור את כל המרחבים השונים בהתאם לאותה שפה שנבחרה ותוך הקפדה על הרמוניה מלאה. רהיטים ישנים כדאי להחליף או לחדש (ריפוד חדש ואיכותי לספה מחולל פלאים למראה הסלון, למשל), קירות שנראים מוזנחים או צעקניים כדאי לצבוע (ועדיף לעשות זאת עם גוונים ניטרליים כגון מוקה, שמנת, אפור וגווני אדמה שונים), תמונה מעניינת היא פריט לא יקר שעשוי לשדרג כל חלל ועוד טיפ פשוט וזול יחסית ליישום הוא יצירת חיבור עם הטבע – באמצעות צמחיה בשפע ובחירת פריטים שעשויים מחומרי גלם טבעיים.

השלב הרביעי הוא כמובן הוצאה לפועל של כל התוכניות – וכדי שהמימוש יהיה מדויק ויתבצע במקסימום יעילות ובמינימום זמן ובלגן, חשוב לבחור נכון את בעלי המקצוע השונים כגון תיווך נכסי יוקרה או כל משרד העוסק בתיווך.

כיצד מאתרים בעלי מקצוע מתאימים?

הבסיס לבחירה מושכלת של בעלי מקצוע מתאימים הוא המלצות (רצוי כמובן של מי שאתם סומכים בעיניים עצומות על דעתם). כדאי להתרשם מהיקף הניסיון של כל איש מקצוע, ובפרט בסוג הספציפי של השיפוצים לפני מכירת דירות. אפשרות מומלצת אחרת היא לתכנן את השיפוץ עם מעצבת פנים שמתמחה בשיפוצים, והיא גם תחבר אתכם לבעלי מקצוע שהם גם איכותיים, גם אמינים וגם לא יקרים.

אנשי מקצוע מיומנים מבטיחים את מיצוי הפוטנציאל של שיפוץ דירה לקראת מכירה, וכאמור עושים זאת בפרק זמן קצר ככל האפשר – קחו בחשבון שנכס משופץ קל יותר למכור, כך שבסופו של דבר העיצוב מחדש חוסך לכם זמן יקר.

הפרויקטים של 72 גג - ברנדס ת"א

ערך הדירה לפני ואחרי

שיפוץ לפני מכירה מניב תשואה גבוהה במיוחד. במרבית המקרים מדובר על שיפוצים מוגבלים בהיקפם וכאלה ששמים דגש על רענון העיצוב על-מנת להרשים את הקונים הפוטנציאליים – בעלות של 10,000 ש"ח ניתן להעלות את ערך הבית ב-40,000-50,000 ש"ח, ואילו מסגרת תקציב של 25,000-30,000, שמאפשרת השבחה משמעותית יותר, כבר יכולה להזניק את מחיר המכירה בכ-80,000-100,000 ש"ח, רווח נאה לכל הדעות.

בפרט ישנו פוטנציאל רווח גבוה באזורי ביקוש, שבהם לדירות איכותיות ישנם קונים שמוכנים לשלם סכומי עתק. גם למי שכבר הציע את הדירה למכירה וקיבל הצעות מחיר נמוכות מכפי שציפה כדאי לשקול את אופציית השיפוץ – וכאמור בכל מקרה עיצוב בית מרשים הופך את מכירתו לקלה יותר ולמתגמלת במיוחד.