טרנדים בעיצוב ושיפוץ הבית 2018 – מהי הדרך לשלב טרנדים מבלי להישאב לקלישאה

עיצוב בית בסגנון אירופאי

עיצוב הבית הוא תמיד אתגר לא פשוט: מצד אחד אנחנו רוצים לוק טרנדי ועדכני, כזה שיגרום לכל מי שנכנס אלינו הביתה להתפעל ובמקביל מייצר אצל כל בני הבית את התחושות הרצויות, ומצד שני לעתים דווקא אימוץ טרנדים פופולריים עלול להפוך את המרחבים השונים למשעממים. המפתח לשילוב מושכל של מגמות עדכניות מבלי להישאב לקלישאה הוא תכנון מושכל, כזה שמקדיש את מלוא תשומת הלב לכל פינה ולכל נישה ובה בעת לוקח בחשבון גם את התמונה הכללית, ובפרט מומלץ לבצע את העיצוב או השיפוץ בעזרת אשת מקצוע מנוסה בתחום.

סלון עם צבעים דרמטיים ובעלי עומק

טרנד בולט אחד ב-2018 הוא סלון שמתאפיין בצבעים דרמטיים ובעלי עומק. הגוון שהוכתר כנכון ביותר הוא סגול כחול (הסגול של אבן הברקת), שמייצר מטבעו תחושת עומק ומקנה למרחב שמוקדש לאירוח ולהתרחשויות משפחתיות אלמנט רוחני משהו. המפתח הוא מינון מדויק של סגול ברקת – קיר אחד (לא גדול מדי) שייצבע בגוון זה, רהיט אחד (כן בולט – ספה או כורסה גדולה) ופריטי נוי דוגמת מגש על השולחן, אגרטל או כריות נוי שצבען ברקת.

טרנד נוסף שנועד לעבות את המימד הדרמטי בסלון הוא שימוש נרחב בקטיפה, חומר גלם שמטבעו מזוהה עם הוד והדר. אפשר להסתפק בכריות בעלות מעטה קטיפה, אפשר לעטוף בבד חם זה כורסה או אפילו ספה והנועזים ילכו על וילונות קטיפה רבי רושם. את המראה הדרמטי כדאי לאזן עם צמחים – צמחי אוויר הם אופציה מבוקשת במיוחד וכך גם הסוקולנטים (צמחים שמתמחים באגירת מים). את הצמחייה כדאי לפזר ברחבי הסלון, כולל על הקירות וכן באדניות.

עיצוב פנים אביב קופלר 72 גג

שובה של הנוסטלגיה

עוד טרנד שכדאי להיות מודע אליו ב-2018 הוא הנוסטלגיה. אמנם לעתים נראה כאילו עיצובים נוטפי נוסטלגיה היו כאן מאז ומתמיד, אבל היו מספר שנים שבהן גל הרטרו דעך – וכעת הוא שב. וילונות הקטיפה שהוזכרו בסעיף הקודם הם דוגמה טובה לעיצוב נוסטלגי, כיוון אחר שאליו ניתן לפנות כשרוצים בית בעל לוק של פעם הוא הארט-פופ (ובפרט שימוש במוטיבים מסוג זה בחיפויי קיר או חיפויי רצפה), שידה שנקנתה בשוק פשפשים או אצל משחזר רהיטים יצירתי יכולה גם היא להתאים לחובבי הרטרו ואפשר גם לבקש פריטים ייחודיים מסבא וסבתא. חשוב להיזהר מפני ערבוב בין תקופות שונות ועל כן רצוי מבט מקצועי של מעצבת פנים מומחית.

מטבח כחול או ירוק

הצבעוניות מתחילה לחלחל גם אל המטבחים, וכיום ניתן למצוא יותר ויותר מרחבים קולינריים שזונחים את השחור, הלבן והאפור, וגם את הדומיננטיות של גווני העץ, לטובת צבעים כמו כחול או ירוק. אם בחרתם סלון שיש בו הרבה סגול ברקת, מטבח בגווני כחול ייצור המשכיות וחיבור מוצלחים. אם הבית שלכם גדוש בצמחים מכל הסוגים, מטבח ירוק יהווה בחירה נכונה ומתבקשת. בכל מקרה חשוב להימנע ממינון יתר של הצבע כדי לא ליצור קלישאה.

עוד טרנד בעיצוב מטבחים הוא אקלקטיות – מטבח שיש בו הכל מהכל. אימוץ טרנד זה מחייב תכנון כדי שיהיה סדר והיגיון בבלגן (כפי שבדרך כלל צריך להתאמץ כדי להיראות נון-שלנטי).

עיצוב פנים לחדר בסגנון מודרני
שיפוץ דירה בתל אביב – אביב קופלר

שילובי מתכות

כמעט בכל נקודת זמן ישנה מתכת שהיא טרנדית ודוחקת הצידה מתכות אחרות – אבל ב-2018 הטרנד הוא דווקא שילוב: פריט נחושת לצד קערה מכסף, מנורה עם בסיס פליז ולצידה פריט מוזהב, וכו'. החיבורים בין המתכות השונות עשויים להשתלב בטרנד של המטבח האקלקטי ומתאימים גם למרחבי הבית האחרים. דוגמה נוספת לשימוש במתכות שונות יכול להיות כעציצים, שכן כאמור עוד טרנד בולט הוא צמחייה רבה בסלון.

גאומטריה תלת ממדית

צורות גאומטריות, ובפרט כאלה תלת ממדיות בעלות נפח ונוכחות מרשימה, הן עוד טרנד שכדאי להיות מודעים אליו. ניתן ליישם את הקונספט עם טפט תלת ממדי מתאים, עם גופי תאורה מסוגננים, עם פסלים מקוריים, כיורים ועוד.

וואבי סאבי

התרבות היפנית סקרנה אותנו הישראלים מאז ומתמיד, ובמידה רבה הקסימה אותנו. ב-2018 נלמד כולנו מונח חדש – וואבי סאבי (Wabi Sabi). משמעות המונח היא "היופי שטמון בדברים שאינם מושלמים ואפילו פגומים במידה מסוימת". עיצוב ברוח הוואבי סאבי נשען על חומרים טבעיים, צניעות, פשטות, מחזור, הבנה ששאיפה לשלמות אינה הדרך הנכונה (ולא רק בעיצוב פנים אלא בכלל) וכבוד לסביבה – וכדאי לזכור גם את העקרונות האלה כשמעצבים או משפצים בית.

נושאים נוספים שעשויים לעניין אותך

איך לשפץ עלויות בשיפוץ דירה

שיפוץ דירה קטנה לזוג צעיר