עיצוב ושיפוץ חדר לילדים

עיצוב של חדרי ילדים מחייב שילוב בין פונקציונאליות ומעשיות, בטיחות וכמובן דקורטיביות ומראה צעיר ומלהיב. ניתן למצוא חדרי ילדים מעוצבים בשלל סגנונות כאשר ישנם מספר פרמטרים חשובים עליהם יש להקפיד בתכנון החדר:

  • ניצול המרחב – מצוקת הנדל"ן והעלויות הגבוהות של דירות ובתים הביא לאדריכלות המעניקה במה לחללים מרכזיים על חשבון חדרי השינה, וזאת על מנת לספק דירות בעלות יותר חדרים על פני אותו השטח. על מנת למצל היטב את החללים המיועדים לחדרי שינה חשוב לבחור בריהוט מתאים ולהכיר מגוון רחב של פתרונות בניהם ריהוט מודולארי, מיטות תלויות, ארגזי מיטה ופתרונות אחסון חבויים. חשוב לזכור כי בניגוד למבוגרים הילד מבלה בחדרו זמן רב ואף מארח בו חברים, מה שמחייב תכנון מוקפד והותרת מרחב נקי מריהוט וציוד בחדר.
  • בטיחות – בטיחות נדרשת בתכנון ויצירה של כל חלל, אולם כאשר מדובר בילדים יש לתת על כך את הדעת שבעתיים. הבטיחות תבוא לידי ביטוי בבחירה של רהיטים מחומרים איכותיים, ללא ציפוי או צבעים רעילים, בגבהים מותאמים לצרכי הילד, תוך תכנון וגימור מושלם שאינו מותיר קצוות חדים. גם להתקנה של פרטי ריהוט ישנה חשיבות רבה לבטיחות. בעיקר בתליית מדפים, כונניות או פרטי ריהוט אחרים חשוב לוודא כי ההתקנה מבוצעת ביסודיות, הרהיט מחוזק היטב ובעל יכולת נשיאת משקל התואמת את ייעודו.
  • בחירת ריהוט – הגורם המשפיע ביותר על עיצוב החלל הוא הריהוט הנבחר. להורים רבים ישנה הנטייה לזרום עם רצון הילד בכל הנוגע לצבעים, אמירות אופנתיות וכדומה, אולם חשוב לזכור כי ברכישה של ריהוט איכותי הציפייה היא כי ייתן מענה לשנים ארוכות, בהן העדפותיו של הילד משתנות. מומלץ לבחור בריהוט איכותי, עוצמתי ובעיצוב סולידי ולהשלים את העיצוב בעזרת אביזרים משלימים.
  • עיצובחדרי ילדים מעוצבים ניתן לרכוש כיחידה שלמה הכוללת את כל פרטי הריהוט הנדרשים וניתן להרכיב באופן אישי. מלבד הריהוט פריטים נוספים שניתן לשלב ומשפיעים על העיצוב הם שטיח במרכז החדר, פתרונות תאורה, תמונות, ציורים ומדבקות קיר.
  • פתרונות אחסון – למרות שרובם זוכים לכינויים כאלה מספר פעמים ביום, מרבית הילדים אינם נסיכים, נסיכות, דוכסים או בני מלוכה אחרים. משמעות הדבר היא כי לא משרתים יסדרו את חדרם, כי אם הוריהם ובמקרה של חינוך שצלח היטב הילדים עצמם. בשני המקרים על מנת להכיל המוני צעצועים, ספרים, מדבקות, תגזירים, חומרי יצירה, ערכות הרכבה ועוד- מומלץ לספק לילד כמה שיותר פתרונות אחסון להחביא את הבלגן. חדרי ילדים מעוצבים ומושקעים הם חסרי ערך כשהם קבורים תחת ערימות צעצועים, בגדים או כל סוג אחר של תוהו ובוהו.
  • התקנה – ההתקנה במרבית המקרים מחייבת תוספת עלות למחיר הריהוט המקורי אולם הן משיקולי בטיחות והן משיקולי שמירה על המוצרים ואיכותם לזמן ארוך חשוב להזמין התקנה מקצועית בידי נגר ולא להתפשר על פחות מזה.

אולי יעניין אותך לקרוא מאמרים נוספים על :